Üniversitemiz Deprem Bölgesine İki Kütüphane Daha Kazandırdı

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri Prof. Dr. Yusuf İnandı, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Canan Durgungöz ve Dr. Öğr. Üyesi Ramazan Karatepe öncülüğündeki fakülte öğrencileri ve gönüllü destekçiler, deprem bölgesindeki yaraları sarmak ve eğitime katkı sunmak amacıyla Gaziantep İslahiye ve Kahramanmaraş Andırın’da iki yeni kütüphanenin kurulumunu gerçekleştirdi.

Millî Eğitim Bakanlığı bünyesindeki kütüphanesi yeterli olmayan okullara yönelik yıllardır sürdürülen gönüllülük hareketi, bu dönem Gaziantep İslahiye Dervişpaşa Ortaokulu ve Kahramanmaraş Andırın Şehit Erdal Kama Ortaokuluna kütüphane kazandırdı. Bu kütüphanelerin kurulumu için gereken maddi destek; Eğitim Fakültemiz öğrencileri, Eğitim Fakültesi Tiyatro Gönüllüleri, Üniversitemiz Gastronomi Topluluğu ve Üniversitemiz Halk Müziği Topluluğunun katkılarıyla oluşturuldu.

6 Şubat Depremlerinde Hayatını Kaybedenlere İthaf Edildi

Kütüphanelerin mobilyaları özel olarak tasarlanarak Mersin’de üretilip okullara götürüldü. Kitaplar ve akıl-zekâ oyunları büyük yayınevlerinden toplu şekilde temin edildi. Hazırlıklar tamamlandıktan sonra 27 Nisan tarihinde Gaziantep İslahiye Dervişpaşa Ortaokulu kütüphanesinin açılışı, Üniversitemiz öğrenci ve akademisyenlerinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Bu açılıştan iki hafta sonra 11 Mayıs tarihinde ise Kahramanmaraş Andırın Şehit Erdal Kama Ortaokulu kütüphanesi yine Üniversitemiz öğrenci ve akademisyenlerinin katılımlarıyla hizmete açıldı. Her iki kütüphane de 6 Şubat depremlerinde hayatını kaybedenlerin anısına ithaf edildi.

"Bu Büyük Acıyı Çocukların Eğitimle Atlatması Gerektiğine İnanıyoruz"

Konuyla ilgili açıklama yapan Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yusuf İnandı, öğrencilerin sürece dâhil olmasının önemine dikkat çekerek, “Amacımız özellikle deprem bölgesindeki okullara anlamlı eğitsel destekte bulunmak. Bu büyük acıyı çocukların eğitimle atlatması gerektiğine inanıyoruz. Onlara hem akademik olarak destek olacak hem de hayal dünyalarını genişletecek kütüphaneler kurmayı çok önemsiyoruz. Bu desteği oluştururken üniversite öğrencilerimizin sürece katılmasını da önemsiyoruz. Böylesine güzel bir işin parçası olmak bizim öğrencilerimizin gelişimi açısından da önemli. Ayrıca onların kütüphane kurulan okullardaki öğrencilerle bir araya gelmeleri ve onlara rol model abi-abla olmaları oldukça kıymetli. O öğrencilerin üniversiteli büyüklerini görüp ileride onlar gibi olmak konusunda hevesli olmalarını sağlamak da çalışmanın bir diğer güzel tarafı. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.” şeklinde konuştu.

Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü

2026-06-22 16:29:41
111