Elektrik - Elektronik Mühendisliği Bölümü


2025-08-06 14:59:04
Mezunlarımızdan İlham Al...

2025-08-05 11:52:12
2024-2025 Eğitim-öğretim Yılı Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Mezun Öğrenci B...

2024-08-16 10:56:22
Bölümümüzün Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Tarafından Akreditasyonu...

2024-08-16 10:13:36
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölüm Tanıtım Videosu...

2024-07-31 12:15:36
Bölümümüzün Müdek Tarafından Akreditasyonu...
“Mersin Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü”, Mühendislik Fakültesinin bir bölümü olarak 1995 yılında Çiftlikköy kampüsünde kurulmuştur. Kurulduğu günden itibaren hızlı bir büyüme gösteren bölümümüz, 1996 yılında yüksek lisans, 2000 yılında lisans ve 2008 yılında da doktora eğitim-öğretimine başlamıştır. Bölümümüz lisans programına ‘SAY’ puanı ile her yıl 60 öğrenci kabul edilmektedir. İlk mezunlarını 2004 yılında vermiştir. Bölümün kurulumundan bu yana, çalışılan proje sayısı, yüksek lisans öğrenci sayısı ve laboratuvar sayısı da düzenli olarak artmıştır. Bölümümüzdeki laboratuvar altyapısı, güncel teknolojiye uygun bir şekilde düzenli olarak yenilenmektedir.
Lisans Öğrencilerinin ÖSYS Derecelerine İlişkin Bilgi
Akademik Yıl | Kontenjan | Kayıt Yaptıran Öğrenci Sayısı | ÖSYS Puanı | ÖSYS Başarı Sırası | ||
En yüksek | En düşük | En yüksek | En düşük | |||
2024-2025 | 75 + 2* | 77 | 402,91055 | 351,08672 | 79.576 | 146.324 |
2023-2024 | 75 + 2* | 77 | 433,77744 | 382,08291 | 73.379 | 134.614 |
2022-2023 | 75 + 2* | 77 | 423,07479 | 364,43236 | 81.736 | 152.394 |
2021-2022 | 75 + 2* | 77 | - | 295.09439 | - | 172847 |
2020-2021 | 70 + 2* | 72 | 403,85371 | 344,34290 | - | 167373 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği programının temel amacı, ülkemiz ve insanlığın ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişimi için, elektrik elektronik ve bilişim teknolojilerinde bilgiye ulaşan, üreten ve uygulayan donanımlı mühendisler yetiştirmektir. Lisansüstü programlarının temel amacı ise öğrencilerin, lisans eğitimi sırasında almış oldukları bilgileri derinleştirmek, ilgi duydukları alanlara göre daha ayrıntılı bilgiler vermek ve bu konularda yeterlilik kazandırmak ve dünya bilimine katkıda bulunacak bilim adamı yetiştirmek için temel oluşturmaktır.
Bölümümüzün organizasyon yapısı, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve toplumsal katkı faaliyetlerinin etkin bir şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla oluşturulmuştur. Bölümün idari ve akademik yönetimi, bölüm başkanı ve yardımcıları tarafından yürütülmekte, karar alma süreçleri ise bölüm kurulu aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Bölümümüz bünyesinde 6 adet anabilim dalı bulunmakta olup, toplam 4 profesör, 2 doçent, 6 doktor öğretim üyesi ve 6 araştırma görevlisi görev yapmaktadır. İdari yapılanma kapsamında, bölüm sekreterliği ve ilgili destek birimleri öğrenciler ve akademik personel arasındaki iletişim ve koordinasyonu sağlamaktadır. Eğitim-Öğretim Komisyonu, Strateji Planlama ve Değerlendirme Komisyonu, ve Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değişim Programı Komisyonu gibi yapılar aracılığıyla süreçler desteklenmekte; ayrıca öğrenci temsilcileri aracılığıyla öğrencilerin karar süreçlerine katılımı sağlanmaktadır. Bölümümüz, Fakülte/Yüksekokul yönetim zinciri içinde Dekanlığa bağlı olarak faaliyet göstermektedir. Organizasyon şeması aşağıda verilmiştir
Bölüm Özgörevleri:
Elektrik Elektronik Mühendisliği Program Çıktıları | |
PÇ1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
PÇ2 | Elektrik Elektronik Mühendisliğinde karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
PÇ3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
PÇ4 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan; PÇ4.a modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi, PÇ4.b bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
PÇ5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için; PÇ5.a deney tasarlama becerisi, PÇ5.b deney yapma ve veri toplama becerisi, PÇ5.c sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
PÇ6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. PÇ6.a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi PÇ6.b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi PÇ6.c Bireysel çalışma becerisi. |
PÇ7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. PÇ7.a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi PÇ7.b En az bir yabancı dil bilgisi PÇ7.c Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi PÇ7.d Etkin sunum yapabilme becerisi |
PÇ8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
PÇ9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. PÇ9.a Mesleki ve etik sorumluluklardan haberdar olma ve bu konuyu benimseme becerisi PÇ9.b Elektrik-Elektronik Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma becerisi |
PÇ10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. PÇ10.a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma PÇ10.b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olma becerisi. |
PÇ11 | Elektrik Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. PÇ11.a Elektrik Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olma becerisi PÇ11.b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanma becerisi |
Bölümümüzde verilen eğitimin dili Türkçe olmakla birlikte, toplam ders kredisinin % 30'u oranında İngilizce içerikli ders de verilmektedir.
Bölümümüz, eğitim-öğretim programını Mühendislik Fakültesi E-Blok 1. ve 2. Katındaki büro, ofis ve laboratuvarları ile, mühendislik fakültesinin diğer bölümleriyle paylaşmalı veya müstakil olarak kullandığı dersliklerinde yürütmektedir.
Güncel duyurulara ve detaylı bilgilere eem.mersin.edu.tr adresimizden erişilebilmektedir.