İnşaat Mühendisliği Bölümü

Genel Bilgiler
Mühendislik Fakültesi F blok içerisinde yer alan ve 1992 yılında kurulan İnşaat Mühendisliği Bölümü, 2013 yılında lisans ve lisansüstü eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamış olup, altyapı ve laboratuvar olanaklarını giderek daha da güçlendirmek için çalışmalarını sürdürmektedir. Eğitim süresinin 4 yıl olduğu bölümümüzde, öğretim üyesi olarak şu aşamada tam zamanlı 5 Profesör, 2 Doçent ve 3 Doktor Öğretim Üyesi görev yapmaktadır. Bölümümüzde, mühendislik bilgi ve becerilerine sahip, karşılaştığı mühendislik problemlerine çözüm üretebilen, bireysel ve takım çalışmasına yatkın, yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen ve mesleki sorumluluk duygusuna sahip İnşaat Mühendisi yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Vizyon
Nitelikli akademik kadrosu ile vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi ve teknolojiyle kendi kaynaklarını yaratabilen, ülkemizin kalkınmasında teknolojik ve ekonomik katkı sağlayan öncü, modern, yaratıcı ve pozitif düşünen mühendisler yetiştirerek kendi alanında ulusal ve uluslar arası düzeyde kabul ve takdir gören, çağı yakalamış, mensubu olmakla gurur duyulan bir bölüm olmaktır.
Misyon
Atatürk ilkelerine bağlı, laiklik ve Cumhuriyet ilkelerinden ödün vermeyen, çalışkan, bilgi ve teknoloji üreten ve birikimlerini tüm insanlık yararına kullanan, topluma yararlı, evrensel değerler ışığında modern, yaratıcı ve pozitif düşünen, katılımcı, üretken ve yarattığı değerlerle ülkesini tüm dünyada temsil eden üstün nitelikli ve sorumluluk sahibi mühendisler yetiştirmektir.
Eğitim Amaçları
1 | Kamu kurumlarında teknik personel veya yönetici olarak görev alabilecek, |
2 | Ulusal/Uluslararası düzeydeki özel şirketlerde; proje mühendisi, saha mühendisi, kontrol mühendisi veya şantiye şefi olarak görev yapabilecek veya yönetici pozisyonunu üstlenebilecek, |
3 | Yurtiçi/Yurtdışı devlet veya vakıf üniversitelerinde yaşam boyu öğrenme kapsamında lisansüstü düzeyde eğitimlerini sürdürebilecek, akademisyen olarak görev yapabilecek veya araştırma projelerinde yer alabilecek, |
4 | Şirket kurarak veya ortağı olarak işveren konumunda olabilecek, |
inşaat mühendisleri yetiştirmektir. |
Program Çıktıları
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini ve ilgili resmi yönetmelik hükümlerini uygulama becerisi. |
4 | İnşaat Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan; a. Modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi, b. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için; a. Deney tasarlama becerisi, b. Deney yapma ve veri toplama becerisi, c. Yapılan deneylerin sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi. |
6 | a. İnşaat Mühendisliği disiplini içindeki takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi, b. Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi, c. Bireysel çalışma becerisi. |
7 | a. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, b. En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma, c. Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, d. Etkin sunum hazırlayabilme, yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, bunlara uyum sağlayabilme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
9 | a. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma, b. İnşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma. |
10 | a. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma, b. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık ile sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olma. |
11 | a. İnşaat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olma, b. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olma. |